Friday 15 February 2013

400 GURU MUDA PERLIS BERANGKAT AWAL PAGI SABTU

GM1M PERLIS HARAP TPM SUDI MENCUBA KERETA SOLAR CIPTAAN MEREKA

PERLIS : Guru muda dari negeri Perlis Indera Kayangan akan bertolak awal pagi Sabtu, 16 Februari 2013 terus ke SMK Hutan Kampong, Alor Setar untuk memeriahkan lagi Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Peringkat Zon Utara yang akan dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Ketua Penggerak Utama GM1M Perlis, Cikgu Nor Hamley Hamdah memberitahu GM1M Online, seramai 400 orang guru muda akan di bawa ke Kedah dengan menggunakan bas. Mereka yang hadir nanti dipilih dari sekolah-sekolah dari seluruh negeri Perlis.

"Kami juga membawa sekumpulan guru dari Kolej Vokasional Arau yang akan mempamerkan kereta solar yang dicipta oleh guru muda dari kolej tersebut. Kereta itu adalah ciptaan mereka sendiri dan berharap Timbalan Perdana Menteri akan sudi untuk mencubanya," kata Nor Hamley lagi.

Jelasnya lagi, ini adalah peluang keemasan kepada guru muda Perlis untuk menunjukkan sesuatu yang bermakna kepada Timbalan Perdana Menteri. Kita berharap hajat guru muda negeri ini untuk melihat Timbalan Perdana Menteri mencuba sendiri kereta ciptaan mereka itu akan tercapai.

No comments:

Post a Comment