Sunday 24 February 2013

LEBIH 5,500 HADIRI PERASMIAN HIMPUNAN GM1M DI SABAH

TIMBALAN PERDANA MENTERI GEMBIRA DENGAN SAMBUTAN HEBAT DI SABAH


PADAT.... GURU MUDA DARI SABAH DAN WP LABUAN TIDAK MELEPASKAN PELUANG BERHIMPUN BERSAMA TPM DI STADIUM TERTUTUP LIKAS.

LIKAS, SABAH : Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Peringkat Zon Sabah/WP Labuan yang diadakan di Stadium Tertutup Likas, Kota Kinabalu membuktikan program guru muda itu mendapat sambutan yang hebat dari kumpulan guru muda, khususnya di Kepulauan Borneo.

Kira-kira 5,500 guru muda telah berhimpun untuk memeriahkan pelbagai acara himpunan yang disediakan oleh pihak penganjur seperti pameran, persembahan kesenian dan kebudayaan sebelum majlis perasmian oleh Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Sambutan yang sangat hebat di Sabah itu telah menggembirakan Tan Sri Muhyiddin sendiri yang jelas kelihatan dari wajahnya sejak tiba ke himpunan itu pada jam 11.00 pagi. Beliau telah dibawa melawat ke tapak pameran sebelum merasmikan himpunan guru muda terakhir itu.

Himpunan guru muda di Zon Sabah dan WP Labuan adalah destinasi terakhir dalam siri jelajah ke seluruh negara selepas diadakan di Johor Bahru, Johor pada 13 Oktober 2012, Kota Bharu, Kelantan (8 November 2012), Sabak Bernam, Selangor (26 Januari 2013), Sibu, Sarawak (29 Januari 2013) dan Alor Setar, Kedah (16 Februari 2013).

No comments:

Post a Comment