Friday 15 February 2013

PULAU PINANG BAWA 600 GURU MUDA KE KEDAH

PULAU MUTIARA JUGA BAWA INOVASI SUBJEK SAINS DAN MATEMATIK

PULAU PINANG : Seramai 600 guru muda dari seluruh negeri ini akan dibawa ke Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Peringkat Zon Utara di SMK Hutan Kampong, Alor Setar untuk memberi peluang dan ruang kepada mereka menemui sendiri Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Dato' Muhyiddin Mohd Yassin dan mendengar amanat pemimpin kedua negara itu secara langsung.

Ketua Penggerak Utama GM1M negeri itu, Cikgu Adura Shahizan Abdul Razak semasa dihubungi Buletin GM1M Online berkata, ke semua mereka akan berkampung pada hari himpunan dan mengambil bahagian dalam setiap acara yang disediakan oleh tuan rumah.


Cikgu Adura Shahizan Abdul Razak 

"Namun begitu, bagi tujuan raptai dan penyelarasan booth yang diperuntukkan untuk Pulau Pinang, seramai 10 orang wakil akan bergerak terlebih dahulu. Kami akan bertolak jam 9.00 pagi, Jumaat ini," katanya lagi.

Mereka yang akan bergerak awal terdiri daripada lima orang Penggerak Utama GM1M Pulau Pinang, tiga orang petugas Pameran Inovasi Dan Kreativiti serta dua pegawai Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Pulau Pinang.


Cikgu Adura Shahizan berkata, pameran inovasi dari negeri itu akan menampilkan keunikan "Permainan Beradu Pantas" bagi subjek Sains yang akan diterangkan sendiri oleh Cikgu Zazolnizam Zakaria dari SK Permatang Tok Mahat.

Kami juga membawa Cikgu Hajjah Masyani Musa dari SK Seri Penanti untuk berkongsi pengalaman beliau mengenai inovasi "Smiling Rainbow" yang berkaitan dengan ilmu matematik.

Pihak JPN Pulau Pinang berharap menerusi dua inovasi yang dibawa ke negeri Kedah itu akan memberi peluang kepada lebih 5,000 guru muda yang hadir untuk menambah ilmu dan berkongsi pengalaman demi meningkatkan lagi kualiti pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas.

No comments:

Post a Comment