Saturday 23 February 2013

SMKDUA DAN SKKSAB PERTAHAN KEJUARAAN KRIKET MSSD JOHOR BAHRU

RAMAI PEMAIN NEGERI DAN KEBANGSAAN BERI KELEBIHAN KEPADA SMKDUA
Oleh Cikgu Ahmad Nizam Othman - SK Kompleks Sultan Abu Bakar, Johor Bahru

JOHOR BAHRU : Kejohanan Kriket MSSD Johor Bahru yang baru melabuhkan tirainya semalam menyaksikan dua pasukan penyandang juara, SMK Datuk Usman Awang (SMKDUA) dan SK Kompleks Sultan Abu Bakar (SKKSAB) berjaya mempertahankan kejuaraan bagi Kategori Lelaki Bawah 18 Tahun dan 12 Tahun tahun ini.

SMKDUA yang diperkuatkan oleh ramai pemain berpengalaman seperti Amin Amanda Nazrul Shah Abdul Karia (B16 Malaysia), Muhammad Fareed Abdul Hadi (Johor) dan Mohamad Hisyam Aqil Rosle (Johor) tidak menghadapi masalah menewaskan Maktab Sultan Abu Bakar pada perlawanan akhir dengan kelebihan 6 wicket.

Tempat ketiga Kategori Lelaki Bawah 18 Tahun pula dimenangi oleh SMK Tanjung Adang selepas menewaskan SMK Taman Universiti 2 dengan kelebihan 155 larian. 

Sementara itu, dalam persaingan Kategori Lelaki Bawah 12 Tahun menyaksikan dua finalis tahun lalu bertemu kembali dengan sekali lagi kemenangan berpihak kepada SKKSAB dengan kelebihan 7 wicket ke atas SK Sungai Danga. Tempat ketiga dimenangi oleh SK Mutiara Rini dan SK Tanjung Adang di tempat keempat.


PENGERUSI TEKNIK KRIKET JOHOR BAHRU, CIKGU ALIAS SOGOK MENYAMPAIKAN 
MEDAL KEMENANGAN KEPADA KETUA PASUKAN SMKDUA, MOHAMAD HISYAM AQIL ROSLE.

KETUA PASUKAN MAKTAB SULTAN ABU BAKAR MENERIMA  SIJIL  PERHARGAAN 
DARIPADA PENGERUSI TEKNIK KRIKET JOHOR BAHRU, CIKGU ALIAS SOGOK.

No comments:

Post a Comment