Tuesday 5 February 2013

LAGU TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA (KLIP VIDEO)

KPM GALAK NYANYIKAN LAGU BARU ITU DALAM MAJLIS RASMI

Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) telah memperkenalkan sebuah lagu baru bertajuk Transformasi Pendidikan Negara sempena Majlis Perutusan Tahun Baru KPM 2013 di Dewan Plenari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), 10 Januari lalu.

Lagu yang menggunakan paduan suara dua bintang Akademi Fantasia, Stacy dan Hafiz itu telah diperdengarkan buat kali pertama secara langsung di hadapan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan semua hadirin yang memenuhi PICC hari itu.

KPM berharap lagu itu akan menjadi lagu utama dinyanyikan pada majlis-majlis rasmi yang dianjurkan oleh bahagian dan agensi KPM, Jabatan Pelajaran Negeri, Pejabat Pelajaran Daerah dan sekolah. 

Irama dan lirik lagu Transformasi Pendidikan Negara yang mantap dan penuh bermakna itu juga telah dikumandangkan menerusi klip video di SMK Sacred Heart, Sibu sempena Himpunan Guru Muda 1 Malaysia Zon Sarawak. Nyata sekali Guru Muda 1 Malaysia di Sarawak sangat meminati lagu tersebut, lebih-lebih lagi ia didendangkan oleh anak bumi kenyalang sendiri (Hafiz).

GM1M Online catatkan di sini pautan untuk memuat turun lagu itu melalui laman sesawang http://www.moe.gov.my.

No comments:

Post a Comment