Monday 28 January 2013

PENGARAH SARAWAK BAKAR SEMANGAT GURU MUDA

JADIKAN HIMPUNAN GM1M ZON SARAWAK YANG TERBAIK

SARAWAK : Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak, Encik Abdillah Adam menyeru semua guru muda di negeri ini menunjukkan hasil kerja yang terbaik dengan menjadikan Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Peringkat Zon Sarawak yang bakal berlangsung esok di Dewan Centenary SMK Sacred Heart di Sibu sebagai penganjuran yang terbaik.


Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak memberi kata-kata semangat 
kepada Guru Muda 1 Malaysia Sarawak.

Semasa berucap sebelum acara raptai penuh kepada kumpulan guru muda dan pegawai yang bertanggungjawab dalam penganjuran himpunan guru muda di Sarawak ini, Abdillah mahu guru muda negeri ini menunjukkan sesuatu yang hebat kepada pemimpin kita yang hadir khususnya Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Ketua Menteri Sarawak dan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia.

"Guru muda perlu kuat semangat, lantang semasa membaca ikrar dan dapat mengurus perhimpunan di negeri ini dengan baik. Tunjukkan kepada pemimpin kita bahawa guru-guru muda di Sarawak bertenaga dan bersemangat tinggi," katanya lagi.

Himpunan GM1M Zon Sarawak adalah himpunan kali keempat dari enam siri himpunan yang dirancang di seluruh negara. Himpunan ini telah diadakan di Johor pada 13 Oktober 2012, Kelantan (8 November 2012) dan Selangor (26 Januari 2013).

No comments:

Post a Comment