Saturday 26 January 2013

TPM RASMI BULETIN GURU MUDA (GM1M Online)

BULETIN GURU MUDA 
gm1monline.blogspot.com

LAPORAN LANGSUNG HIMPUNAN GURU MUDA 1 MALAYSIA ZON TENGAH
DARI SMK SUNGAI BESAR, SABAK BERNAM
26 Januari 2013, 1.20 PM

SELANGOR : Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin secara rasmi telah melancarkan Buletin Guru Muda atau lebih dikenali sebagai GM1M Online pada Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Zon Tengah di SMK Sungai Besar, Sabak Bernam. 

KETUA GM1M Selangor menyampaikan cenderahati kepada Tan Sri Muhyiddin.


Terdahulu dalam ucapannya perasmiannya, Tan Sri Muhyiddin menyatakan bahawa GM1M Online boleh dijadikan medan untuk guru muda menulis dan mencurahkan pelbagai bentuk idea yang boleh dikongsikan bersama di internet. 

"Hari ini, saya dimaklumkan saya akan merasmikan Buletin Guru Muda (GM1M Online) dan tadi semasa mengunjungi kiosk GM1M saya telah ditunjukkan dengan buletin itu yang diusahakan oleh Sekretariat Guru Muda untuk dijadikan satu lagi media baru golongan guru muda di seluruh negara," katanya lagi.

Menurutnya lagi, kalau dulu saya melancarkan Facebook GM1M dan difahamkan sudah ramai yang 'LIKE' dan menggunakan media itu untuk berbincang dan mencetuskan pendapat. Sekarang kita lancarkan Buletin Guru Muda yang akan memaparkan berita dan bahan mengenai kejayaan dan aktiviti guru muda.

"Kita sudah pelbagaikan. Manfaatkan. Saya ingin mengucapkan tahniah kepada kumpulan rakan penggerak yang telah berjaya menghasilkan buletin ini," tambahnya lagi.

GM1M Online adalah sebuah penerbitan rasmi yang diterbitkan secara online dan sentiasa dikemaskini dari masa ke semasa. Buletin ini digerakkan oleh Sekretariat Guru Muda Kebangsaan dan membuka peluang kepada semua guru muda dari segenap peringkat di seluruh negara untuk menyumbangkan bahan kepada buletin ini.

Panduan mengenai penghantaran berita boleh diperolehi menerusi Facebook GM1M.

No comments:

Post a Comment